Mangavilág két kölyökkel

Mangavilág két kölyökkel

1. hét - születés hete, kórház a megyeszékhely szélén és otthon, édes otthon

2015. június 12. - Mangalány

 

 

fenykep2528.jpg

 

Ahogy a szülőágyon feküdtem, és néztem a karomban nyöszörgő, magzatmázos új életet, már éreztem, hogy ez most valami más. Elöntöttek az érzések, sem fáradtságot, sem fájdalmat nem éreztem, csak azt a megmagyarázhatatlan, elsöprő tudatát annak, hogy fiatal vagyok, hogy erős vagyok, hogy olyan életerő pezseg bennem, amit még sosem éltem át. Csodálatos volt. A kicsit elég hamar elvitték, én még órákig a szülőágyon maradtam, hajnalban nem akarták megzavarni a gyermekágyas részleg csendjét. De jól éreztem magam, a gondolataimba merülten, boldogan, megkönnyebbülten, elégedetten. :)

A kórteremben egész jól teltek a napok, volt 2 nagyon jó fej, és 1 igazán hülye szobatársam, de a kétharmad az itt is kétharmad, szóval okom nem volt panaszra. :D Az első napot kettesben töltöttem az antikedvenccel, aki akkor még egész elviselhető volt, bár amikor felébresztett azzal, hogy Mangaboy nyöszörög, akkor azért rámordultam, hogy "Tudod, hogy mivel kezdődik a kétgyerekes szülők túlélési kézikönyve?! Azzal, hogy nyöszörgésre nem ugrunk." :D A közelgő hidegfront hatására beindult a futószalag, annyian jöttek be szülni, hogy bennünket ki is pateroltak 3 nap elteltével. (Bár bennem felsejlett egy kósza gondolat, amikor egy éjjel 9 (!) császármetszést zavartak le, hogy csak nem pünkösd miatt akarják a szülészek bebiztosítani a wellness hétvége zavartalanságát?! :D) 

Mangaboyjal az első napok egész biztatóan teltek. 2-3 óránként ébredt, ami a lányom 50 perces ciklusai után utópiának tűnt, és mint egy jólnevelt paranoiás vártam, hogy mikor borul a rendszer. Bentlétünk alatt azonban a kicsifiú nagyon példásan viselkedett, így kezdtem reménykedni, hogy talán nem fogom még a gyermekágy 6 hete alatt a diófára kötözni a nyakam. :D 

De ne csak rózsaszín felhőket írjak. Ugye mindenki a szüléssel van elfoglalva, és sokan azt hiszik, hogy a szüléssel végetérnek a szenvedések. Lófaszt. Arról sem a kismamaújságok, sem a szakkönyvek, sem öreganyáink nem beszélnek, hogy milyen érzés is frissenszült anyaként az első 1-2 hétben a szoptatás... Ugye, ugye?! :D Amikor a baba sebesre rágja a melled, a méhed pedig 3 nap alatt akar visszacsökkenni a 9 hónappal azelőtti méretére, nem kismértékben görcsölve... Ezt a részét én sem tartottam annyira az agyamban, szóval le is hervadtam rendesen, de legalább az az örömöm megvolt a véraláfutásos kicsi bimbóim látványa mellett, hogy a hasam rohamgyorsasággal húzódik vissza. :)

A hazamenetel napja gyorsan eljött. A lányom hiányát elég nehezen éltem meg, de őszintén szólva, jól éreztem magam bent, volt kaja, még ha kevés és kritikán aluli ízű is, a 2 szobatársammal jókat beszélgettünk, néha ki is akadtak tőlem, szegények, a császármetszés áldásos hatása miatt nem voltak olyan virgoncak mint én, és látszott, hogy nagyon szeretnének a helyemben lenni. :) A nővérek elég fapofák voltak, nem vették a lapot amikor megkérdeztem, hogy mi is kapunk-e fodrászt és kozmetikust, mint Katalin hercegnő? :D A bőrfeszesítő testápolótól és a hordozható dvd-lejátszótól azonban mindenki padlót fogott. :D 

Otthon az első 2 nap egész nyugisan telt, délelőtt a férjem levitte csajost az udvarra, én meg Mangaboyjal pihentem a házban. :) Sokkal jobb erőben voltam, mint az első szülésem után, de azért még jól esett a fekvés. Próbáltam azért egy-két órát talpon lenni, a konyhai dolgok sajna rámmaradtak, hacsak nem akartam, hogy a gyerek a 3 napos pizzaevészet után teljesen ráálljon a mirelitre, és már én is majd megdöglöttem egy kis sajtos tésztáért. :D Persze azért ilyen incidensek megtörténtek, hogy a hazaérkezés után kezdünk el azon agyalni, hogy akkor a 2 szobát hogyan osszuk be, hogy ki lesz privilegizált helyzetben az éjszakai alvást illetően? Minimanga nyert, szóval ő most egyedül van 1 szobára, mi meg hárman éjszakázunk. Cöh, majd kamaszként leverem rajta. :D 

Szóval az első hetünk nagyon nyugisan telt. Én életemben nem éreztem magam ilyen boldognak és felszabadultnak, a hormonok tették a dolgukat, én pedig élveztem az anyaságot, a könnyű szülést, a gyors regenerálódást és persze a gyerekeimet. :) Most már kettejüket. :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://mangawithchildren.blog.hu/api/trackback/id/tr977537832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OriasCJ 2015.06.12. 21:28:27

Áh, pont a héten jutottál eszembe, hogy vajon folytatod e a naplót :) Nagy megkönnyebbülésemre hipphipphurrá :)

Mesél még a hülye szobatársról, úgy szeretnék most egy kicsit szörnyülködni :D

Mangalány 2015.06.13. 11:05:00

@OriasCJ: Tyű, te, amolyan igazi falusi, csípőretett kézzel perlekedő fajta némber volt, mindenkinek dirigálni akart. Az alap volt, hogy ha elment zuhanyozni, vagy bárhova, akkor a babát az ágyon hagyta, nem tette bele a rácsos tartóba, és képes volt felébreszteni ENGEM, hogy figyeljek a babájára, hogy le ne guruljon. Vagy szoptatás közben detto, mert ugye biztosan az én kölyköm fogom eldobni, ha az övé megindul a padló felé... A férjét feszt basztatta telefonon, és éjjel 1-kor is beszéltek. Faszom beleverem, mindenki alszik, ők meg csörögnek meg hallóznak... A másik szobatársammal voltunk abban a helyzetben, hogy volt már kisgyerek otthon. namost, az osztályra 10 év alatti kölyök nem jöhetett fel. Te a kicsit nem vihetted ki a kórteremből. Ezt lődd össze... Szóval nálunk úgy volt, hogy apuka 3 napig nem is látta a kicsit, mert az udvaron tudtunk találkozni, és ez a nyomorult volt, hogy 15 perc után rámcsörgött, hogy Mangaboy sír, menjek fel... Persze, mire felértem, már újra aludt, úgyhogy a faszba kívántam anyatársam az azonnali intézkedéseivel együtt... Nagyon rossz volt amúgy is a lányom nélkül, szóval igencsak vissza kellett magam fogni, hogy ne szóljak be neki. Vagy: beszélgetünk hárman kedélyesen a kórteremben, erre ez beesik a fürdőből, és nekiáll kiselőadást tartani, hogy épp sikerült neki szarni... Fúbazz, Tuskó Hopkins... :DDD Szóval amikor hazaengedték, és elköszönt, a másik két szobatárs is felsóhajtott. :)))

De a másik két csaj tündér volt, velük nagyon jó volt. :)

Ja, aznap, amikor mentem haza, jött egy asszony, a harmadikat szülte. Letették az ágyra, akkor még nem mehetett el fürdeni, és csak egy betét volt neki, bugyi nélkül, nem lehetett felöltöznie. Aztán néhány óra múlva behozták a babáját, ez az ökörállat meg lefektette a kicsit maga mellé, hogy megszoptassa, A VÉRBEN ÚSZÓ LEPEDŐRE, ÚGY, HOGY MÉG Ő SEM FÜRDÖTT LE SZÜLÉS ÓTA!!!!!!!!!!!!!!!! Bazmeg, kibuktam. De most erre mit mondj????? Á, én kérek elnézést. :D

OriasCJ 2015.06.13. 16:57:56

@Mangalány: Hát most dobtam egy hátast, pedig a bárszéken ültem.... :D

Én tuti nem fogtam volna vissza magam. Elgondolkodtam azon, hogyha otthon kimegy a wc-re, és az ágyra teszi, akkor kit hív fel, hogy figyeljen a kölyökre, míg nincs ott? Szegény csemete....

A másik nő meg... Inkább nem fejtem ki a véleményem :D

fleur_de_lys 2015.06.13. 20:17:01

nabazmeg, mind a kettő szívlapát-díj esélyes.

Egyébként én lehet hogy összeférhetetlen míszpicsa vagyok, de egyetlen dolgot bánok a második szülésemnél (pedig én is tele voltam energiával utána), hogy nem kértem egy ágyas szobát. Persze akkor én is annyira a fellegekben jártam, hogy keblemre öleltem volna a világot, és minden antiszoc hajlamomat elfeledtem. Ezt tartott 24 óráig, utána már nem voltam annyira lelkes, pedig kevésbé súlyos esetek jutottak nekem.

Szuper lesz ez a napló is! :)

Mangalány 2015.06.13. 20:40:09

@OriasCJ: Bárszék, pff... :D szombat délután 5 óra, oszt már iszik. :D

Hát Bloody Marytől én is kiakadtam, de annyira szimplex volt agyilag a csaj, hogy később már meg sem lepődtem ezen. :D Más domestosban fürdeti az újszülöttet, na, ezek biztosan nem... :D

Mangalány 2015.06.13. 20:43:36

@fleur_de_lys: Lys, az első dolgom az volt, hogy a VIP szoba felől érdeklődjek, de sajnos foglalt volt. :/ Míszpicsa-e vagyok? :DDD

OriasCJ 2015.06.14. 13:17:19

@Mangalány: Neeeeem ittam, pedig rám férne :D Nálunk úgy van, hogy nincs ebédlőasztalunk, oly piciny a lakás, így térelválasztóként (mivel a nappalival is egyben van) egy pult szolgál kajálás céljából :D És ahhoz meg csak bárszékeket tudtunk venni, azok elférnek. Helytakarékosság rulez :D

Ha lesz második, én is miszpicsa akarok lenni, elvégre már nem az kezdők esélytelenségével indulok :D (Pedig határozottan jófej szobatársaim voltak :))

Mangalány 2015.06.15. 09:01:26

@OriasCJ: Mi is kicsi lakásban nyomjuk, megvan a maga romantikája, bár nehányszor azért átkozódtam már... :D

Te, én már itthon is kérnék néha egy VIP-szobát, saját tévével, férjtől elzárt távirányítóval... :DD

7fejű 2015.06.15. 12:05:10

hehe. Szeretem olvasni :)

OriasCJ 2015.06.16. 10:22:50

@Mangalány: A távirányító az enyém. Csak a halott, kihűlt kezeimből lehet kicsavarni. :D Apelláta nincs :D

hollandrémület 2015.06.20. 21:56:44

Idetalaltam vegre. Nalunk kb csak egy agyas szoba opcio volt, ugyanazt kaptam, amit Somaval is anno. Sajat furdo, wc, hutoszekreny... :) ez itt az ubermispicsak orszaga (illetve a szomszedos)

Mangalány 2015.06.21. 09:19:29

@hollandrémület: Hah, látod, nekem volt saját szobatársam is. Három is. :D
süti beállítások módosítása