Mangavilág két kölyökkel

Mangavilág két kölyökkel

4-8. hetek: zanzásított Kicsidzsó

2015. július 12. - Mangalány

Bocsánatot kérek az elnézésért, de muszáj behoznom a hátrányt, némi rásegítéssel, ahogy szegény Lance Armstrong is volt ezzel, még boldogult biciklibajnok korában. :D Szóval a naprakészség elérése érdekében a kimaradt heteket egy posztban tárom a nagyérdeműm elé. .)

Az első hónapunk meglepően nyugisan alakult. Én a lányom születése után kényszeres hazudozónak, de minimum Münchausen-szindrómásnak tartottam azt, aki arról beszélt, hogy van olyan újszülött, amelyik nem üvölt egész nap. Ezesetben marhára örültem, hogy vééééégre akasztották a hóhért, hisz én is megtapasztalhattam, hogy valóban nemcsak városi legenda, hanem tényként létező valóság, Kicsidzsó egy nyugis baba. :) A 6. héten volt 2 nap, amikor kibújt belőle az ördög, és ebéd után már nem aludt estig, viszont cserébe ringatni kellett folyton folyvást, hogy ne nyüszítsen, de szerencsére ez is csak 2 napig tartott, úgyhogy még csak csodának sem aposztrofálhattam, hisz az 3 napig tart. (Meg ugye minden Skoda is 3 napig tart, feltéve, ha apám lesz a tulajdonos, vagy az üzembentartó :D) 

A nagylány a hetek alatt igen lassan közeledett a Kistesóhoz, ahogy belső körökben tréfásan nevezzük a magát mindennap kétszer tarkónfosó kis jószágot, de továbbra sem mutat vele szemben agresszivitást. Nem így a macskákkal... Sajnos velük némileg durvább lett, aminek folyománya, hogy a szőrmókok kevesebbet tartózkodnak nálunk, a csajon meg több a karmolásnyom. Ha a konyhában ténykedve meghallom, hogy azt bömböli, hogy "Ölellek meg!!!", akkor tudom, hogy épp szakított az aktuális macskaszerelemmel... :D Akkor persze kimegyek, profi mediátorhoz hasonlóan rendezve a vitát szétválasztom a feleket, és az egyiket megölelem, a másikat pedig felrúgom, a miheztartás végett. Persze naggggyon kell figyelnem, nehogy eltévesszem a feladatokat, és a lányom billentsem fenéken, a bolhafészkeket pedig szeretgessem. :) 

A 8. hétre Kicsidzsó elérte az 5 kilót. A baj, hogy csak széltére nő, hosszára nem... Én nem tudom, kire ütött ez a gyerek. A férjem is nézegette, még olyan 3 hetesen, és meg is jegyezte, hogy sürgősen kezdjek el gondolkodni azon, hogy kinek volt a felmenőim között szőke szemöldöke... :D Valóban, ha ránézek a fiamra, hát elég nagy szarban vagyok: nagy feje van, szőke haja, rettenet kövér, és rövid lábú, szóval elég nehéz lesz kimagyaráznom... :DDD 

A szoptatással kapcsolatos problémákat még nem sikerült teljes egészében megoldanom, de javítottam a technikán, így elviselhető a fájdalom. Hát mondjuk, nem egyszerű keringő: szegény picúr ugye valami izomtónushiányos állapotban próbál meg kajálni úgy, hogy ne feszüljön a nyaka, anyából meg ömlik a tej, és fullad bele... Komolyan mondom, olyan érzés, mintha eret vágnának rajtam, annyira jön sokszor a tejem. De egyébiránt jó dolog ez, nézni a redős kis tarkóját, ahogy eszik, és látni az elégedett arcát, amikor jóllakott. :) A lányom is, és Kicsidzsó is csinált olyat, hogy szopás közben a félig leeresztett szemhéja mögül nézelődött, mint egy kutya, amelyik azt lesi, nehogy ellopják a kajáját. :D 

Mivel ilyen nyugodtan és kiszámíthatóan telnek a napjaink, én is hamarabb visszatérhettem a társadalom berkeibe. Na, nem feltétlen önszántamból, igen, jól sejtitek, megint a hivatali ügyintézés csábított ledér szirének módjára. Na jó, nem a nyígás, nyilván nekem is érdekem, hogy küldjék a hattttalmas családi támogatási csecsemőgondozási segélykőccsönt, emiatt volt 1 körünk a bérszámfejtésen. Aztán még egy, mert a munkahelyemre leadandó adókedvezményes igazolást le kellett pecsételtetni egy másik némberrel is, aki a szomszéd utcában székelt, így a két kicsivel végigvonulhattunk a város összes kormány- és ablakán. :) Egy élmény volt. :D

Azután ott volt ugye a gyerekek kötelező szervízelése: a 3 éves és az 1 hónapos tanácsadás. Muszáj volt menni, ugrik a garancia, ha kihagyjuk... :D  Ez is jól indult: a doktornő fél órás késessel tudott behívni minket, ezért 11 óra után kerültünk be, ami azért tök szuppppi, mert Minimanga olyankor már álmos (gyakorlott szülők már vágják a rímet, hogy "és hisztis" is), a kicsi meg éhes volt már. Lemázsálták mindkettőt, megmérték a longitudinális fejlődésüket, Minibe belevágták a szurit, és jöhettünk is. Na jó, nem, még jött a szokásos hülyeség a doktornő részéről: a matricaőrület, miszerint a hörögve ürvöltő lányom majd ő megnyugtatja egy matricával, és mivel nem sikerült, már ki is mondta a diagnózist: "Hááát, én látok autisztikus jegyeket..." Elég morcosan szóltam vissza, de tényleg unom, hogy neki kvázi fogalma sincs a témáról, és meg eleve jobban ismerem a kölyköt, meg azt is láthatta, amikor házhoz jött ki, hogy akkor tök nyugis a lyány, de mindegy is, a védőnővel kibeszéltük a szitut. :) Kicsidzsó is sírdogált, nem szeret vetkőzni, öltözni mégannyira sem, de most legalább oltást nem kapott. :)

És ugye itt van még a félbehagyott projektem, a jogosítvány. Hát, ahogy ez a dolog áll, hamarabb lesz nyugdíjasbérletem, mint jogsim... :D Amikor már egész szépen látszott, hogy a fiam délelőtt stabilan 3 órát alszik, akkor visszamentem vezetni. Nagysikerrel, a 3 részletben való 5 óra alvás tették a dolgukat... :D Már egész kezdtem visszarázódni (újra ment, hogy a karkötős kezem a jobb, a fájós lábam a bal, na azzal nem fékezünk, a piros szegélyű táblán 30-as felirat nem vén tinédzser parti, hanem sebességkorlátozás, meg ilyenek...), amikor bejött ez az egetverő kánikula, és akkor visszanyalt a fagyi, mert még az oktató is keverte az irányokat. :D Kisméretű fekete autó, klíma nélkül, hát na. 

Apropó vezetés: táráááááám, 3 és fél év után végre újra szól a hatlövetű, azaz újra kifogástalan műszaki állapotban az én örök szerelmem, szóval ha épp úgy van (és "általában úgy van", ahogy a nagy gondolkodó, Fluor Tomi is megénekelte), mehetek motorozni. :D Ajvé!! Az elmúlt 1 hétben már 250 km körüli távot csavarogtam, és állatira élvezem. Már az is annyira jó, amikor csak a boltba ugrom el, de volt egy köröm Tokajba, ahol gyorsan elnyaltam egy fagyit a Tisza parton, és utána már mehettem is haza a következő szoptatásra, de akkor is fantasztikus volt. Nem fakultak a reflexek, egyből minden úgy ment, mint amikor 3 éve letettem a gépet. :) 

Ha már így rajtam van a mehetnék, az egyik hétvégére strandot terveztünk. És eljött a péntek (meg Joe Black is, agyhalál formájában), és eljövék a szomszéd házához a nagyeszű kőmívesek, majd megrendelék a sittnek a konténert, és az lebaszattatosz pontosan a kocsibejárónk elé... Én csak néztem, mint kezdő prosti az utazási csekkre, hogy akkor ez most így hogy. Kimentem, és az egyik, a májtranszplantációs listán előkelő helyet elfoglaló munkással megpróbáltam beszélni. Idézem:

"Mester, mikor viszik el a konténert? Sajnos így nem tudunk kiállni az autóval, és délután dolga van a férjemnek."

"Hát, csókolom, majd, ha tele lesz..."

"Nézze, ma péntek van. Ugye nem gondolja, hogy egész hétvégén itthon fogunk ülni???"

"De hova mennének, nagyon fontos programjuk van?"

- na itt kicsúszott egy bazmeg - 

"Nézze, 35 fok lesz. Mennék strandra, meg 2 gyerekkel ugye adódhat bármi..."

"Hát, akkor majd most megrakjuk, és 4 körül akkor jönne a teherautó érte."

"Akkor legyen így, de tutira..."

Kb. fél óra múlva csak hallom, hogy nem hallom a rögöket kopogni a konténer alján, hát ezek elmentek sziesztázni. Szerencsére hazaért a férjem, és ő már a kettes pályán folytatta ezt a stratégiai játékot: felhívta a munkavezetőt. Fél 3 után jött a konténerszállító, és ugyan anyám biztos csuklott egész könnyedén, de legalább ki tudtuk nyitni a saját kapunkat... 

A kétgyerekes létnek megtaláltuk tehát a napfényes oldalát. :) Azzal együtt, hogy persze vannak nehézségek, főleg logisztikaiak, még mindig könnyebb most, mint annak idején volt a lányommal, egy babával. Nyilván a gyakorlat is több, de a kicsi is sokkal könnyebb eset. :) Persze, este azért várom már a 8 órát, hogy a lányommal eljárjuk Barneyból a puszi-nótát, és lefektessem, és aznap már ne kelljen megválaszolnom több "micsinál" kérdést, és Kicsidzsó is lassan álomba szopizza magát, és végre az esti csendben hallhassam a gondolataimat. :) 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mangawithchildren.blog.hu/api/trackback/id/tr667619840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OriasCJ 2015.07.12. 18:00:50

Az orvos még mindig nyomjon ki a végbelén egy egész nagyobb (több) sündisznó családot. Lehetőleg farfekvéseset. De komolyan. Járt ez egyáltalán egyetemre? Majom.

A munkásokkal nem tudom, mit csináltam volna, de én amolyan bosszúálló típus vagyok :D

Nagyon-nagyon örülök, hogy azt mondod, hogy könnyebb kettővel, mint annak idején egggggyel :D

Reggel arra ébredtem, hogy szirénázik a légzésfigyelő. (Hajnal 5kor) Azzal a lendülettel felpattantam, hogy rohanok a szobájába, de lendületből a padlón találtam magam, nagyon rég taknyoltam ekkorát :D No beérek, légzéssziréna eláll, a csepp pucsítva nyújtózkodik. Egész nap ezen agyaltam, hogy ezt most hogy riasztott, sose volt téves, stb... Épp meg akartam hülyülni bele a gondolatba, hogy nemhogy fél évesen nem vettem ki, de még 18 évesen is alatta lesz, biztos ami tuti alapon, mire a délelőtti alvásnál jött a megfejtés. A hercegnőpalánta úgy alszik, hogy büdösbogárpóz, teljesen maga alá húzza a lábait, és szinte a fején alszik úgy, hogy a mellkasa nem éri a matracot. Láttam is a szememmel, hogy a gyerek háta mozog, az érzékelő meg nem veszi be... Szóval remélem, hogy majd kettővel könnyebb lesz :D

Mangalány 2015.07.13. 13:31:27

@OriasCJ: Ezekkel a tetőipari szakmunkásokkal amúgy is csak a bajom volt: hót kihalt környéken lakunk, tökre élveztem, hogy lehet meztelen napozni, na, ezek a legnagyobb nyárban baszták a rezet itt, és pont a tetőn, ráadásul úgy káromkodtak, hogy Minimanga biztos tanult egy-két szaftosabb szófordulatot. :D

Nyugi, könnyebb lesz kettővel. Vagy nem. A vagy az biztos. :D De, az lesz, várom is már, hogy bejelentsd a nagy hírt!!! :)

A légzésfigyelő nálunk is beriaszt folyton, vagy lemászik róla a ded, vagy az elem szarakodik, vagy ez a hasonbéka is baszik vigyázzállásban feküdni rajta. :D

Mangalány 2015.07.13. 13:44:13

@borsolyka: Hah, na végre!!!!! :))))))

OriasCJ 2015.07.14. 13:58:14

@Mangalány: Messze vagyok én mindentől, nemhogy a bejelentéstől :D

De azért nekem csak ott motoszkál a fejemben, hogy mivan, ha még sem tévesen riasztott??? Az ördög sosem alszik. Én meg pláne nem.

Legalább Minimanga nem az oviban szedi magára, hanem majd ő tanítja a többieket a cifrára :P :D

borsolyka 2015.07.15. 12:10:57

de, csajok, de!
tévesen riasztott!
nem tudom, kinek van még meg az infó, de anno a babaklubból kipenderültünk, és a fészen csináltunk egy kisebb csoportosulást. na ott voltunk 28an.
a 28ból kb 10nek riasztott már be a figyelő.
nomost mindegyik rohant, és a gyerek vagy riadtan nézett körbe, vagy édesdeden alukált.
erre elkezdték a szöveget, hogy TUTI nm fals riasztás volt, mert ezek a kütyük váádejók!!
de kérdem én, ha 10 000ből kb a SIDs rátája, akkor létezik az, hogy 28 emberből 10 bébi fenyegetett?????
naugye!
meg kell kérdezni a védőnőket, az ő körzetükben hány ilyen esetről tudnak, mikor baj volt.
eléggé kis számra jön ez ki!
és hát sajna a légzésfigyelő nem biztosíték, mert ha az valóban sípol, ott újra is kell sokszor éleszteni!

borsolyka 2015.07.15. 12:12:14

babagyár! nem babaklub!
és 10000 ből 2! -lelopta a kettesemet!

OriasCJ 2015.07.15. 12:51:57

@borsolyka: Na jó, de én már továbbgondoltam, hogy lehet azért jó a statisztika, mert riaszt a készülék. Az én gyerekem meg pláne nem szokott olyan mélyen aludni, hogy már a kitudja mennyi másodperce (mert ugye futás közben elestem) szirénázó, vijjogó készülék mellett épphogy csak ébredezzen. Neki elég egy budilehúzás a szomszéd fürdőben, és felébred...

Azért vagyok ennyire rákattanva, mert míg Kata rajtam aludt el (a vállamon), sokszor volt úgy, hogy vett levegőt, aztán elfelejtette kifújni... Hosszú másodpercek teltek el, mire kifújta, és újra normálisan lélegzett...

Az a sztori vége, hogy nagyon nem merem még kivenni alóla... Tudom, ez már valahol paranoia. De nem tudok felülkerekedni rajta :(

Mangalány 2015.07.15. 14:41:59

@borsolyka: Igen, amúgy ezen is gondolkodtam már, hogy megnyugtat a tudat, hogy a kicsi alatt van a légzésfigyelő, de azt is tudom, hogy ha tényleg leállna a légzése, hát, nem biztos, hogy tudnám, hogy mi a fenét is kell csinálni... :/ Mindenesetre még akkor is többet tehetek értem, mintha csak reggel találnám meg... :( (volt a BA-n is egy csaj, Era 271, akinek a 3 hónapos babája hunyt el, szóval sajnos tragédiák történnek)

De az is biztos, hogy a miénk is beriaszt tévesen, volt, hogy még ott álltam a kiságynál, láttam, hogy jár keze-lába, az a szar meg visított. :D Elég, ha lemászik a lapról, vagy kirugdossa simán maga alól, mert hasonfekve feszt tornázik. :)

Mangalány 2015.07.15. 14:42:57

@OriasCJ: Minimanga alatt 1 éves koráig ott figyelt a figyelő, én nem tartom ezt paranoiának, éljen a technika, éljen a haladás, én meg élek vele. :)))))

fleur_de_lys 2015.07.16. 16:33:42

ez még mindig olyan idilli! de tök komolyan. :) Hozzá a bikinis-strandos képek, manga, tiszta tündérmese.

A légzésfigyelő nekem is nagy parám volt, a nagynál talán 2x riasztott be, először 3 hetes, aztán 2 hónapos korában. Nem tudom, hogy fals vagy valós volt-e, mert azzal a lendülettel kaptam ki a gyereket az ágyból, és mire annyira magamhoz tértem, hogy megnézzem, lélegzik-e, már szuszogott.
A kicsinél egyszer sem riasztott (olyan volt, hogy kivettem félálomban a gyereket, és elfelejtettem kikapcsolni, aztán már a mellemen a gyerekkel kellett visszaugrani lekapcsolni, nehogy a nagy is felébredjen).
Gyerekvállalás előtt két nagy parám volt, az egyik a bölcsőhalál, úgyhogy a légzésfigyelő nem volt kérdés. Egy éves korig volt mind a kettő alatt.

borsolyka 2015.07.17. 13:32:54

mikor gimis voltam, az egyik tanár unokája halt meg így, meg a lakótelepünkön is volt egy eset. tudom, hogy ez nem csak urban legend, de nagyon sok csajszi számol be róla, hogy beriasztott a kütyü.
én egy időben nagyon sokat olvastam utána mindenféle szakirodalmat néztem, amit csak a neten találni.
lehet a gyereknek-ha sűrűn riaszt be, akkor alvási apnoéja, ami ugyan nem halálos, de az agynak nem tesz túl jót, ha sűrűn van.

ráadásul SID 2 hónapos kor alatt nem szokott előfordulni, az apnoe viszont már korábban bejelentkezik.

és a figyelő arra viszont jó, hogy rögtön tudod, ha baj van, nem reggel szembesülsz vele, amikor már 100%ig visszafordíthatatlan.

borsolyka 2015.07.17. 13:37:10

és hollandiában nem használnak légzésfigyelőt egyáltalán.
pannacottával bratyizom, és ő mesélte, hogy a kislánya 34-35. hétre született. volt pár olyan, mikor /akár etetés közben is-még a kórházban- / elkezdett kékülni a kislánya, mert nem vett levegőt. a csajra ott jött rá helyben az infarktus.
ez előfordult vagy 3-4x. aztán hazaengedték őket. míg Moról nem kapott légzésfigyelőt, nem mert aludni éjjelente, leste a gyereket.
ott NEM LEHET KAPNI!
viszont pl mindent fertőtlenítenek, mint az idióták. /vagy azok az olaszok?? nem tudom, mert a férje olasz, és sokat jártak oda haza./
na a kislány már 2 éves múlt egyébként. :)

Mangalány 2015.07.17. 16:15:29

@fleur_de_lys: Na, a tündérmeséről annyit, hogy tegnapdélután fél 1-től este negyed 10-ig kellett nonstop ringatni Kicsidzsót, mer'hogy amúgy nyűgös volt. Esze 7-re már én is... :D Holnap pedig anyóshoz megyünk... Na, kell még?! :D

Mangalány 2015.07.17. 16:18:22

@borsolyka: Fertőtlenítés, pfff... Te, a kicsi ruháit már nem is vasalom, egyszerűen nincs időm. Ha majd vakarózik, vagy kipirosodik, akkor majd újratervezés, de amíg nincs gondja, addig közös mosás és no vasalás... :D

Tegnap csak a pihenőszékében volt hajlandó megmaradni, és amíg elmentem egy pohár vízért, addig a macska odatelepedett mellé, és hozzábújt a kezéhez. Hát, nem áztattam be domestosba a gyereket. :D

hollandrémület 2015.07.18. 21:56:55

@borsolyka: De lehet kapni, bar tenyleg nem surun hasznaljak. Ez csak egy pelda, hogy alatamasszam :)
www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=21181&groep_id=53&merk=8621
Anno ajanlottam neki a sajat feleslegesunkat (2 Angelcare-m van), de vegul pont akkor jott, aki hozta.

A fertotlenites sem tunt fel, ismerosok tutira nem, meg a bolcsiben sem. Baratnomnek 34 hetre szuletett a kisfia, de ot sem vegzaltak ezzel...

hollandrémület 2015.07.18. 22:08:41

@Mangalány: Az egyik tervem volt,hogy a szuletese elott kivasalom a kicsi ruhait (a nagynak em vasaltam soha tobbet, gondoltam, ennyit a kicsiert is megtehetek...) hat ize, inkabb a szobajat festettem ki vegul (37+1nel :P)

A hinta miatt irigykedem, az enyem ordit benne. Pedig volt egy olyan idilli kep a fejemben,hogy a kicsi a hintaban nezi, ahogy a nagy autozik a foldon...meg odaerhetunk, de nem arra tart a dolog egyelore.

Legzesfigyelohoz: ha jol van beallitva, nem riaszthatna be tevesen, de persze sosem lehet tudni. Nekem nehanyszor szolt a Naggyal, meg harom napja beriasztott aKicsivel is. Ketszer volt eles riasztasunk, mind a ketto a Nagy 2-8 honapos kora kozott. Eloszor meg a mozesben aludt belefordult arccal a falaba, masodszor meg annyira melyen aludt, hogy tenyleg nem vett levegot. Kivettem, massziroztam a hatat, beszeltem hozza (ugye alapbol a arcaba kapcsoltuk a nagylampat), e mar a vizszites kemeny feulet fele tartottunk, amikor vegre vett egy nagy levegot es elkezdett orditani.
En mindig azzal a prekoncepcioval megyek be, hogy tuti teves. Nekem ez kell, hogy ne panikban esznelkul rohanjak/ cselekedjek es hat lassuk be valoszinubb, hogy tenyleg teves.
Masik, hogy en mondjuk nagyon komolyan veszem az elsosegelyt. Evente ketszer megyunk (a ferjem is) frissito foglalkozasra, ahol egy nap alatt atvsszuk a legfontosabb fogasokat. Ne legyen ra szukseg, de igy van, az egy dolog, hogy riaszt a legzesfigyelo, de fontos, hogy az ember azt i tudja, mit kell tennie olyankor.
Ha jol tudom, a Sids legvaloszinubb elofordulasa 3-10 honapos kor kozott, utana csokken,de 2 eves korig elofordulhat. Ugyhogy en 6 honapos korban nem vennem ki a gyerek alol. Soma 11 honapos koraig fekud trajta, utana kenytelen voltam atkoltoztetni egy nagy matracra, az ala nem lehetett mar betenni. Ha maradt volna az agyaban valoszinuleg nem veszem ki alola (kulonosen ,hogy az Angelcare , legalabbis az enyem, a lapok nelkul nem mukodik csak sima bebiorkent-ez nevetseges egyebkent, de mindegy a ket gyerekhez 3 kulonbozo bebiort hasznalunk ebben a pillanatban)

borsolyka 2015.07.21. 10:49:56

Most SIDS deaths occur when in babies between 1 month and 4 months of age, and the majority (90%) of SIDS deaths occur before a baby reaches 6 months of age. However SIDS deaths can occur anytime during a baby’s first year.

az összes szagirodalom az első évet tekinti a végpontnak.

hollandrémület 2015.07.21. 14:34:23

@borsolyka: Oh ,akkor ezt rosszul tudtam. Meg 3 eve olvastam errol, azzal magyaraztak ,hogy a sleeping pattern 3 honapos kor korul valtozik, es onnantol hosszabbat, melyebben alszank a babak, abban biztos vagyok, hogy 2 evet irtak , de igazabol mindegy is, siman lehet,hogy hulyeseg volt, ha egy ev utan fel lehet lelegezni, megjobb :) ...
süti beállítások módosítása